آدرس سایت جابر بن حیّان


قابل توجه اولیای گرانقدری که فرزندشان در طرح جشنواره جابربن حیان

شرکت نموده اند؛


آدرس سایت جابربن حیان در قسمت چپ وبلاگ لینک شده است.تمام

مطالب مورد نیاز شما در این سایت وجود دارد.


موفق باشید.

ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

بهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.comولادت رسول اللهبهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

سرانجام پس از قرنها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ هدايتگر انسانها پا به عرصه و جود نهاد. برترين مخلوق خدا ظاهر شد، باران «رحمة للعالمين» باريدن گرفت، چشمه رافت و هدايت فيضان كرد و نور محمدى عالم ملك و ملكوت را منور نمود. در شهرى كه شرافتش را از ولادت او دريافت كرد، چشم به جهان گشود :

«لا اقسم بهذا البلد ، و انت حل بهذا البلد:

اى پيامبر چون تو در اين شهر هستى به اين شهر قسم مى خورم.»

امام على(ع) در رابطه با مكان تولد پيامبر فرموده اند: «مولده بمكة»

مكه اين شهر امن خدا، زادگاه آخرين سفير الهى بر خلايق گرديد. شهرى كه بواسطه دعاى ابراهيم محل امان و امن همه موجودات اعم از نبات و حيوان و انسان گرديد:«و اذ قال ابراهيم رب اجعل هذا البلد آمنا»

تعبير قرآن در آيات ابتداى سوره بلد نشان مى دهد كه مكه به خاطر اقامت پيامبر در اين شهر و تولدشان درآن، شرافت  يافته و مورد قسم خداوند واقع گشته است.

ولادت رسول اكرم را در عام الفيل معادل سال 570 ميلادى گفته اند. روز ولادت ايشان 17  ربيع الاول بود .

امام على (ع) در خطبه اى ميلاد پيامبر(ص) را اينگونه توصيف مى كنند:«كريما ميلاده» پيامبرى كه براى كرامت بخشيدن به انسانها مبعوث شده و غايت بعثت او انحصار در تتميم مكارم اخلاقى دارد، ميلاد او نيز همواره با كرامت و به دور از هر دنائت و پستى بوده است.

برنامه انبياء تكريم انسانهاست. و چون دين اسلام اتم و اكمل اديان است و پيامبر -اكرم انبياء- براى تتميم كرامتها پا به عرصه وجود نهاده است، لذا در عالم وجود، ميلادى كريم تر از اين ميلاد رخ نداده است.چ

با ميلاد پيامبر(ص) حوادث شگرف و تحولات عجيبى در زمين و آسمان پديد آمد. در روايتى از امام صادق(ع) نقل شده كه ابليس در آسمان هاى هفتگانه رفت و آمد مى كرد وقتى عيسى(ع) متولد شد ابليس از سه آسمان محروم گرديد، و در چهار آسمان ديگر آمد و شد داشت و با تولد پيامبر اكرم(ص) از رفت و آمد هفت آسمان محروم و ممنوع گرديد و ستارگان آسمان، شيطان را از آسمان مى راندند.

حوادثى نيز در زمين رخ داد. از جمله آنها به لرزه درآمدن ايوان كسرى و فرو ريختن چهارده كنگره آن، خاموش شدن آتشكده فارس، خشك شدن درياچه ساوه، سرنگون شدن بتها و اتفاقات ديگرى كه در كتب تاريخ اسلام به تفصيل بيان شده است.

 

دوران كودكى تا بعثت پيامبر اكرم(ص)

ازآنجاييكه دوران كودكى، دوران شكل گيرى شخصيت، منش و خصوصيات اخلاقى و رفتارى هر فردى اسات،لذا كودك در اين دوران نياز به مراقبت ويژه و تربينت صحيح و سالم دارد.

انبياء الهى نيز از اين امر مستثنى نبوده و از آن جايى كه اينان، بالاخص حضرت رسول اكرم(ص) در دستگاه خلقت براى اهداف بلندى خلقت يافته و قدم به عرصه وجود نهاده بودند، لذا تحت تربيت و مراقبت خاص الهى قرار داشته و توسط ملايكه و فرشتگان الهى مراقبت مى شدند. به اين حقيقت در رواياتى تاكيد شده است. امام محمد باقر(ع) در تفسير آيه شريفه «الا من ارتضى من رسول فانه يسلك من بين يديه و من خلفه رصدا» فرموده اند:

خداوند براى پيامبرانش فرشتگانى را مى گماشت تا اعمالشان را احصاء كرده و رسالتشان را به آنها ابلاغ كنند و در رابطه با پيامبر اسلام(ص) نيز خداوند فرشته اى بلند مرتبه را از هنگام از شير گرفته شدن پيامبر به بعد بر او متوكل كرد تا او را به سوى خوبيها و فضايل اخلاقى رهنمون ساخته و از بديها و رذايل اخلاقى باز دارد و بارها اتفاق مى افتاد كه فرشنه مذكور در زمان جوانى و قبل از رسيدن به مقام رسالت، او را با كلام «السلام عليك يا محمد يا رسول الله» خطاب مى كرد و حضرت مى پنداشت كه اين صدا از سنگ و زمين برمى خيزد، لذا تفحص و تامل مى كرد و چيزى نمى ديد.»

على (ع) نيز در اين باره فرموده اند:

«لقد قرن الله به(ص) من لدن ان كان فطيما اعظم ملك من ملائكة يسلك به طريق المكارم و محاسن اخلاق العالم           ليله و نهاره...

هنگامى كه از شير گرفته شد خدا بزرگترين فرشته از فرشتگانش را شب و روز همنشين او فرمود تا اينكه راههاى بزرگوارى را پيمود و خويهاى نيكوى جهان را فراهم نمود.»

و از ائمه معصومين عليهم السلام در تفسير آيه «و كذلك اوحينا اليك روحا من امرنا ما كنت تدرى ما الكتاب و لا الايمان» روايت شده است كه فرموده اند: اين روحى كه خداوند در اين آيه از آن نام مى برد، مخلوقى بزرگتر از جبرئيل و ميكائيل است كه همراه پيامبر بوده و وى را راهنمايى نموده و راه صواب را نشانش مى داد و بعد از پيامبر نيز همراه ائمه معصومين بود.

و از آثار مراقبتهاى الهى اين بود، كه حضرت رسول از سنين آغازين حياتش موحد بود و بدون محافظه كارى، دشمنى اش را با بتها اعلام مى نمود، از گوشت حيواناتى كه در مقابل بتها و به نام بتها ذبح مى شد، تناول نمى كرد. مراقب رفتار و كردارش بود. هرگز با مردم مكه و بزمهاى شبانه و عيش و نوشهاى آنها ميانه اى نداشت، مانند ساير كودكان به تفريح و لهو و لعب توجهى نمى نمود. آداب و رسوم خرافى كه  ميان اعراب جاهلى و به خصوص مردم مكه و قريش معمول بود، او را رنجور مى ساخت. لذا از آنها كنار مى گرفت و روى به خارج شهر مينهاد و در افكار عميقى فرو مى رفت.

و لذا حضرت اميرالمؤمنين(ع) پيامبر اكرم(ص) را اينگونه توصيف مى كند:،

«خير البرية طفلا و انجبها كهلا و اطهر المطهرين شيمة:

در كودكى شايسته ترين مخلوق و در سن كهولت نجيب ترين و كريمترين آنان بود، اخلاقش از همه پاكان،           پاكتربود.» به هر ترتيب واضح است، براى كسى كه جهت اتمام مكارم اخلاق مبعوث شده است، لازم است خودش در مكارم اخلاق يكه آفاق باشد و لذا پيامبر اسلام در محاسن اخلاقى يگانه دوران بود، به طورى كه دشمنان نيز به كمالات و محسنات اخلاقى وى معترف بودند.

پيامبر گرامى اسلام(ص) در دوران قبل از رسالت، به صداقت و امانت و عقل و فطانت معروف و مشهور بود، او را به نام«محمد امين» مى خواندند، به صداقت و امانتش اعتماد فراوان داشتند، در بسيارى از كارها به عقل او اتكامى كردند.

آرى، تاريخ پرافتخار حيات پيامبر اكرم از كودكى تا بعثت، سراسر بر پاكى نفس و طهارت باطن، آراستگى ظاهر و عزت و كرامت حضرتش گواهى مى دهد.

 

 

ماه فروماند از جمال محمد

 

ماه فرو ماند از جمال محمد

سرو نرويد باعتدال محمد

قدر فلك را كمال و منزلتى نيست

در نظر قدر با كمال محمد

وعده ديدار هر كسى بقيامت

ليلة الاسرا شب وصال محمد

آدم ونوح و خليل و موسى عيسى

آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه دنيا مجال همت او نيست

روز قيامت مگر مجال محمد

شمس و قمر در زمين حشر نتابند

نور نتابد مگر جمال محمد

وان همه پيرايه بست جنت فردوس

بو، كه قبولش كند بلال محمد

شايد اگر آفتاب و ماه نتابد

پيش دو ابروى چون هلال محمد

چشم مرا تا بخواب ديد جمالش

خواب نمى گيرد از خيال محمد

«سعدى» اگر عاشقى كنى و جوانى

عشق محمد بس است و آل محمد

 

 

 

 

 

اتمام مهلت مسابقه ماهنامه پیوند آبان ماه

اتمام مهلت مسابقه

 ماهنامه پیوند آبان ماه


 
با تشکّر فراوان از شرکت کنندگان بزرگوار

 
جواب مسابقه :

34434243444344443344


بهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.comبرندگان مسابقه:بهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com


خانم زهرا صمیمیت مادر محمد حسین شاطریان کلاس اول سه

 

خانم آسیه ربیعی مادر توحید اصفهانیان کلاس اول دو

خانم الهه سادات افسري مادرمحمد رهام مصلح کلاس اول دو

شهادت امام رضا (ع)


داستان ضامن اهو شدن حضرت امام رضا (ع)

روزی شکارچی در جنگلی دنبال اهو می گشت بر حسب اتفاق امام رضا (ع) هم در همان جنگل حضور داشتند تا اینکه چشم شکارچی به اهویی ماده افتاد او به دنبال اهو رفت اهو هم که متوجه شده بود به حضرت پناه اورد حضرت امام رضا خواست که بهای اهو را به شکارچی بپردازد تا شکار چی اهو را ازاد سازدد ولی شکارچی نپذیرفت در همین هنگام اهو به حرف امد و به امام رضا (ع) گفت:یا امام هشتم من دو بچه اهو دارم که گرسنه اند و انتظار مرا می کشند شما ضمانت مرا به این شکارچی بده من پس از شیر دادن به فرزندانم باز می گردم و خود را تسلیم این شکارچی میکنم. امام قبول کرده و اهو پس از چندی باز میگردد شکارچی که این وفای به عهد اهو را میبیند دلش به رحم امده و اهو را ازاد می سازد (از ان پس به امام هشتم(ع) ضامن اهو نیز میگویند.)

آثار دانش آموزان را در ادامه مطلب ملاحظه فرمایید:


شکلک های محدثه 

ادامه نوشته

شهادت امام حسن مجتبی(ع)

یک روز غمبار!

بچه ها! امروز همه جا ساکت و آرومه. انگار یه اتفاقی افتاده. یه اتفاقی که همه جا رو سیاه پوش کرده. شاید اگر از پرنده های غمگینی که امروز روی درختا نشستن و دیگه آواز نمی خونن بپرسید، به شما بگن که چه اتفاقی افتاده. آره بچه ها! امروز روز شهادت امام دوم ما شیعیان، امام حسن مجتبی علیه السلام است. این امام بزرگوار ما، مثل پدرش، امام علی علیه السلام با ظلم و ستم مبارزه می کرد، ولی دشمنای دین خدا که از امام حسن علیه السلام می ترسیدند، اون امام رو با زهر به شهادت رسوندن. من این روز رو به شما تسلیت می گم و امیدوارم و همه ما، دوستان خوب امام حسن مجتبی علیه السلام باشیم.

شعر شهادت امام حسن(ع)


غربت برای تو به وطن گریه می کند

هر مرد در غم تو چو زن گریه می کند

خونابه ی نگاه تو وقتی تمام شد

بر غصه ی دل تو دهن گریه می کند

باران گرفت و لاله ی عباسی ات شکفت

عباس بر تو سرو چمن گریه می کند

رفتی که حرف دل بزنی رخ خضاب شد

این جا حنا به طرز سخن گریه می کند

تو روح زینبی، سر جدّت نگاه کن

بر روح زخم خورده، بدن گریه می کند

از شاهکار صلح تو طرحش بلند شد

هفتاد و دو سری که به تن گریه می کند

هفتاد روزن از کفن تو گشوده شد

در ماتم تن تو کفن گریه می کند

در هر کسی برای حسن اشک چشم نیست

معنی، حسین بهر حسن گریه می کند

سؤالهای مسابقه ماهنامه آبان ماه پیوند




سؤالهای مسابقه ماهنامه آبان ماه پیوند

1-کدام یک از موارد ذیل جزء راهبردهای درمانی نمی باشد؟

1)اصلاح رفتار                             2)رفع مشکلات رفتاری  

3)رفع مسائل اقتصادی خانواده   4)آموزش مهارت حل مسئله



2-کدام برنامه جزءبرنامه اساسی آموزشی والدین کودکان خردسال نمی باشد؟
1)برنامه های آدلری                                                   2)برنامه های مراجع محور  
3)برنامه های رفتاری-شناختی                       4)برنامه های نیازهای شناختی مازلو



3-تعامل والدین-کودک در نظام تعاملی والد-کودک وابسته به

کدام یک از موارد ذیل است؟
1)ظرفیت و قابلیّت رشدی کودک   2)تجربه ی والدین از نظر فرزند پروری 
3)ادراک کودک و والدین درباره ی خود                           4)همه ی موارد

 

4-اساسی ترین و مقدماتی ترین مرحله ی کار با کودک چیست؟
1)به او بگوییم که تو دیگه بچه نیستی!           2)پاسخ  درست دادن به سوالات کودک 
3)داشتن یک رابطه خوب با کودک                 4)پرهیز از پیش داوری و تعصّب



5-ساده زیستی مورد نظر اسلام شامل کدام یک از گزینه های ذیل می باشد؟
1)عدم دلبستگی به مظاهر دنیا    2)رهایی از تجمّلات و تشریفات زاید زندگی 
3)بی پیرایه بودن و حسن خلق و بی رغبتی به دنیا                4)همه ی موارد




6- از نظر اسلام ساده زیستی ........... است.
1)دستور دینی    2)ارزش معنوی   3)ارزش مردمی   4)قانون جمعی



7-آثار ساده زیستی در زندگی انسان عبارتند از.....
1)آسودگی و موفقیت در زندگی    2)سرمایه گذاری  3)قدرت و آزادگی    4)همه ی موارد




8-کدام یک از گزینه های ذیل جزء آثار مخرّب تجمّل گرایی نمی باشد؟
1)گسترش فساد   2)انحطاط اخلاقی    3)قدرت  4)کم رنگ شدن ارزشها و سنّت ها



9-خداوند متعال در کدام سوره و آیه نسبت به خون خواهی زنده به گو کردن دختران اعراب جاهلیت هشدار داده است؟
1)بقره-41   2)اعراف-35     3)نساء-1    4)تکویر-9و8



10-تعالیم جهادی اسلام در جهت......... می باشد؟
1)پاسداری از حق حیات همه ی انسان ها  2)مبارزه با افراد زالوصفتی که موجب سلب آرامش دیگران هستند.
 3)فراهم آوردن شرایط مناسب زندگی مناسب زندگی برای همه ی افراد  4) همه ی موارد



11- این سخن از کیست؟«فرزند صالح گلی از گلهای بهشت است.»
1)امام علی (ع)   2)امام صادق(ع)   3)امام سجّاد (ع)   4) پیامبر اکرم (ص)



12-بنا به گفته ی شهید مطهّری (ره)در کتاب حماسه حسینی کدام یک از گزینه های ذیل جزء دلایل قیام امام حسین (ع) نمی باشد؟
1) امتناع  از بیعت با یزید                      2) دعوت کوفیان
3)برپایی حکومت اسلامی  4) امر به معروف و نهی از منکر 



13- روش تربیتی-اخلاقی امام حسین (ع) ......... می باشد.
1)روش موعظه و نصیحت   2) روش ملاطفت و ملایمت  
3)روشنگری و آزادگی محجوری و اعطای بینش  4)همه ی موارد



14-پیامد و نتیجه قیام عاشورا در بعد آموزه های تربیتی شامل ...... می باشد.
1)آمیختگی قیام امام حسین (ع) با نماز        2)بریدن از تعلّقات دنیوی و شهادت طلبی از جانب سیّد الشهداء              
3)دوست داشتن دوستان دوستان اهل بیت(ع) و دشمن داشتن اهل بیت (ع)         4)همه ی موارد



15-از نظر آرمسترانگ هوش به معنای :
1)هدیه ای خدادادی که همراه کودک زاده می شود.
2)در طی تجربیات هر فرد در طول زندگی شکل می گیرد.
3)بستگی به پیشینه ی اجتماعی و خانوادگی فرد دارد. 
 4) توانایی پاسخ موفقیّت آمیز به موقعیت های جدید و
 ظرفیت فرد برای یادگیری های جدید از تجربیات گذشته


 
 
16-تفکّر در قالب تصاویر و نجسّم ها و توانایی درک،تغییر شکل و خلقدوباره در کدام یک از یک از دسته بندی های هوشی آرمسترانگ قرار می گیرد؟
1) هوش حسّی و حرکتی    2)هوش درون فردی    3)هوش بیان فردی    4) هوش فضایی




 
17-چارلی چاپلین از کدام یک از هوش های مورد نظر آرمسترانگ بیشتر برخوردار بوده است؟
1) هوش باز شناختی   2)
هوش فضایی   3) هوش جسمی - حرکتی   4)هوش موسیقیایی
 

18-این جمله از کیست؟«دین سهم سهم زیاد و غیرقابل اندازه گیری در سلامت روانی دارد.»
1)امام علی (ع)         2) آبراهام مازلو        3)فرانکل         4)مهدی پروا



 
19- فلسفه ی نماز............... .
1)رابطه انسان با خداوند است.                2)کاهش نگرانی و اضطراب است.
3)امنیّت روانی اسن.                                     4)ظهور یاد خدا در دلهاست.




20-
عامل اساسی برای مرزبندی بین خانواده ی موفق و ناموفق کدام گزینه است؟
1)ثروتمند یا فقیر بودن خانواده                     2)مردسالاری یا زن سالاری 
3)ویژگی های فرهنگی محیطی    4) برقراری ارتباط مؤثر درون خانواده ایی



مهلت پاسخگویی به سؤالها:پانزدهم دی ماه

اتمام مهلت ارسال پاسخنامه مسابقه ماهنامه پیوند

قابل توجّه اولیای عزیز دبستان ملّاصدرا؛


مهلت ارسال پاسخنامه مسابقه ماهنامه پیوند به اتمام رسیده است.


با تشکّر فراوان از شرکت کنندگان گرامی


34213214244243314341جواب مسابقه


 برندگان مسابقه بدون قرعه کشی:


1)جناب آقای محمّد یزدانی،ولی دانش آموز علیرضا یزدانی کلاس اول چهار


2)سرکار خانم زهرا صمیمیّت ولی دانش آموز محمد حسین شاطریان کلاس اول سه


3)سرکار خانم لیلا هدایت پور ولی دانش آموز عرفان عنایت کلاس ششم دو


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد

ضمن تشکّر فراوان از این بزرگواران ،هدایای ناقابلی از طرف دبستان تقدیمشان خواهد گردید.


                              تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

 



تدریس درس ش کلاس اول چهار

تدریس درس ش کلاس اول چهار


ش مثل شیر

ادامه نوشته

تدریس درس ی کلاس اول دو

تدریس درس ی کلاس اول دو




 یـ مثل آینه
ادامه نوشته

تدریس درس ک کلاس اول سه


تدریس درس ک کلاس اول سه




ک مثل کلاغ

ادامه نوشته

شب یلدا

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


عزیزهای دل من شب یلدا روجشن گرفتند زیر کرسی قصه شنیدند وحسابی پرخوری کردند نوش جونتون خوشگلهای خاله

ادامه نوشته

تدریس درس اُ کلاس اول سه

تدریس درس اُ کلاس اول سه




اُ مثل اُردک


ادامه نوشته

واحدکار انسان

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
واحد کار انسان


ادامه نوشته

تدریس درس«س»کلاس اول دو

تدریس درس«س»کلاس اول دو
 


http://www.khavaranshop.com/ 

خريد پستي از خاوران شاپhttp://www.khavaranshop.com/ 

خريد پستي از خاوران شاپhttp://www.khavaranshop.com/ 

خريد پستي از خاوران شاپ
«س» مثل سیب و سبد

ادامه نوشته

تدریس درس«اَ»کلاس اول دو

تدریس درس«اَ»کلاس اول دو



اَ مثل اَنار

ادامه نوشته